Alla inlägg under september 2013

Av Josefine Sigrid Andersson - 30 september 2013 21:26

Helgen bara swishade förbi.

I fredags kom dä en kille från Sthlm och köpte ådin. Dom skulle till Hudik å hämta en till, så nu ska min gamla bil bli racebil. Dom ska slänga i V8a i den, fränt!

På fredagskvällen for jag å Eve till Toppstugan å sällskapade min andra familj när dom.hade myskväll mä öl å vin. Love you!

I lördags satte jag mig och ringde till hela blocket, kändes då som. Tre svarade inte, två var på resa å någon annan visste ingenting om bilen dom ville sälja. Hmm, good luck!

Fick i alla fall tag i en trevlig tjej från Bodås, Torsåker. For dit å hämtade hem en 850, så nu har jag blivit volvoraggare på äldre dagar å köpt mig en tonårsbil, haha! I framrutan står dä Bonnvischan racing å i bakrutan står dä Du blev just omkörd av en tjej :* haha!

Mycket nöjd, inte märkt av nå fel ön i alla fall å gamla Volvobilar är ju kända för att bara gå och gå. Billigt å laga å pappa kan laga själv, pörfäkt!

På lördagskvällen for Vi till Bläsmåla å kikade. Dom återöppnade en gammal krog, var asmycket folk utanför krogen män dött i övrigt, så vi får hem å åkte mä Koffe istället.

For upp till Hudik å vallade runt på Olle å Roddan. Underbara människor, jag älskar er!

Hemma kring tre, då blev dä sova!

Tog en ordentlig sovmorgon i söndags. Klev upp mellan tolv och ett. Storhandlade mä Henke å gjorde massa matlådor efter dä å åt tacos till middag.

Upp i ottan imorse å jobba. Haft feber hela dagen, helt färdig! Köpte mä mig mat hem efter jobbet, åt, la mig på soffan, tvärdäckade å sov två timmar. Vaknade till liv, gick mä Eeza, diskade undan från gårdagens matlagning å nu äre snart duschade innan dä är dags å krypa ner i sängen.

Sovmorgon till tolv imorgon, gudomligt!

Bonnvischan racing

Nya dräparen

Grabbarna skickade smilegubbar i vår chattgrupp, då skickade jag en fin bild på mig själv, hähä

Janet å jag i tidningen Ambassadören, tagen på cruisingen. Eh, ah, jag är nykter ;)

Hittade rödaste trädet på promenaden igår

Av Josefine Sigrid Andersson - 27 september 2013 14:11

Som rubriken lyder är jag fortfarande sjuk. Händer alltså inget roligt alls om dagarna.

Ska fara å handla Sinova om ett tag. Sjukhuset vägrar ju skriva ut penicillin åt mig, även fast dom konstaterat att det är bihålorna som gör mig sjuk hela tiden. Jag går tydligen mä en ständig inflammation... Sinova ska hjälpa öron, näsa, hals och därmed bihålorna, så jag hoppas dä hjälper. Funderar även på å köpa Berocca dom gör reklam om på Tv:n. Ge mig energi!

Ikväll kommer en kille från sthlm och köper ådin, något bra i alla fall!

Bildbomb från mina sjukdagar

Höstig promenad mä Eeza. Frisk luft är nyttigt påstås dä män jag bir sämre efter varje promenad...

Var nyttig och åt sallad igår

Vänner-maraton
Fullt påklädd mä tofflor, inlindad i täcket

<3

Av Josefine Sigrid Andersson - 25 september 2013 15:30

Mysigt har vi i alla fall

Av Josefine Sigrid Andersson - 25 september 2013 15:25

Åh, vad jag är less på bilar! Köpte ju en ny för en månad sen å den bir nog såld på fredag, så till helgen bir dä ut å jaga bil. Tror dä bir en Volvo faktiskt. Ja, ni läste rätt - jag ska bi volvoraggare på äldre dagar, haha!

Nuvarande vrålåket som förhoppningsvis försvinner på fredag.

Av Josefine Sigrid Andersson - 25 september 2013 15:22

I söndags ställde vi in Legionella på vintervila, så nu bire spara päningan till nya fjädrar, kylare å lite annat småpyssel. Jag kommer spendera en hel tid i vinter på garage- och vardagsrumsgolvet. Kromputsning utav bara helvete!

7k

Av Josefine Sigrid Andersson - 25 september 2013 15:19

Har inte mycket alls att dela mä mig av. Legat nerbäddad sen i måndags, jiha... Jävla förkylning!

Hmm, när skrev jag senast? I fredags va? Planerna blev ändrade. Peter, Simon, Olsson å Christer hade partaj i Peter å Simons stuga på en ö, så jag å Koffe for dit. Drack någon öl, en whiskey å en grogg. Bara pösrunt där ute, dödsmysigt! Efter en stund kom Jesper, Robin å Lisa också å gjorde oss sällskap.

I lördags var jag asbakis fast jag tog dä lugnt. Tål ingenting längre...

Av Josefine Sigrid Andersson - 20 september 2013 20:01

En sån skitdag!


Lunchen med Eve blev i alla fall lyckad. Vi åt på Mai Thai, alltid lika gott å alltid lika kul å träffa min prinsessa!


Efter lunchen for jag hem till pappa för att få hjälp att kolla på bilen. Den har läkt vatten som en kran... Pappa sa stopp, så for vi in till Solings lek & bus, så dom fick titta istället å Jörgen konstaterade att dä är vattenpumpen som är slut. Jippie... Kostar 37xx att laga, även fast jag får rabatt. Inte värt det på en så gammal bil, den är ju faktiskt 16 år. Så ah, slängde ut den på annons. Hävde i kylartätning, så nu läker den inte i alla fall män hur länge håller dä? En dag, ett år? Dä vet man ju inte. Stor suck! Så nu äre bara å ge mig ut i billetandet igen. Roligare saker finns dä ju å lägga sin lediga tid på.


Anyway, fick mat hos pappa också, så jag slapp laga egen. Mycket skönt!


Kom hem för ungefär kanske en timme sen. Hoppade i mjukisbyxorna på en gång, tände en brasa, massa ljus å myste ner mig i soffan mä Eeza, min hund alltså. Här tänker vi stanna hela kvällen. Bir nog sova rätt tidigt ändå, ska på dragrace imorgon som börjar 9:30.


Ska försöka vara duktig å lägga upp några bilder imorgon, så dä bir lite roligare å titta in här.


Hojt!

Av Josefine Sigrid Andersson - 20 september 2013 12:42

Ah, vilket skämt alltså...

Hade tid klockan nio i ingång 1. När jag kommer till ingång 1 hänvisar dom till ingång 19. Vart fanligger ingång 19 då?

Irriterad utav bara helveteyrar jag omkring helt förvirrad utan någon att fråga. Klockan går å jag hittar inte. Inte en enda karta heller... Stor suck, panikångest!

Åker hem å väntar på att klockan ska bli halv tio så jag kan ringa å skälla. När väl klockan slår telefontid å jag ringer så kopplas jag bort! Ahmän hallå där, tack för den! Ringer igen å kommer fram. Irriterad som fan, tur barnmorskan var trevlig i alla fall. Bokar en ny tid å får en vägbeskrivning. Tycker dä är rätt kul att jag fick en tid dom inte hade tidigare män,aja...

Provtagning gjord. Nu ska jag snart fara å luncha mä Eve på thaien. Mums mums!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards